Warning: unlink(/tmp/wordpress-seo.23.4.zip): No such file or directory in /home/drtofigh/public_html/wp-admin/includes/class-wp-upgrader.php on line 387
تخلیه ژل پاژ از صورت | تخلیه ژل لب | روش های تخلیه ژل پاژ - دکتر نوید توفیقی راد
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
دکتر نوید توفیقی راد » درمان ها » تخلیه ژل پاژ (ژل پلی آکریل آمید) چیست و چه کاربردی دارد؟

تخلیه ژل پاژ (ژل پلی آکریل آمید) چیست و چه کاربردی دارد؟

تقریبا همه افراد تمایل به زیبایی و جوان ماندن دارند. با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های متعددی برای جلوگیری از پیری پوست صورت و جوانسازی ارائه شده اند که با توجه به نیاز فرد می توان گزینه های متعددی را برای جوانسازی انتخاب کرد. یکی از راه ای رفع چین و چروک و جوانسازی پوست استفاده تزریق ژل پاژ می باشد. گفتنی است که تزریق زل هم مانند دیگر روش های جوانسازی به دلیل غیرطبیعی بودن و غیرقابل جذب بودن ممکن است عوارضی را داشته باشد یا فرد پس از مدتی بخواهد تخلیه ژل پاژ انجام دهد. در ادامه این مقاله می خواهیم بیشتر به روش های تخلیه ژل پاژ، فواید تزریق ژل، عوارض تزریق ژل پاژ و … بپردازیم. با ما همراه باشید.

تخلیه ژل پاژ

انواع روش های تخلیه ژل پاژ

در برخی موارد ممکن است فرد از نتیجه تزریق ژل راضی نباشد و تمایل به تخلیه ژل پاز داشته باشد. در این صورت روش های مختلفی برای تخلیه ژل پاز وجود دارد که با بررسی و تشخیص پزشک متخصص روش مناسب انتخاب می شود. روش های تخلیه ژل پاژ عبارتند از:

تخلیه ژل پاژ با سوزن

تخلیه ژل پاژ با سوزن برای تخلیه ژل هایی مورد استفاده قرار می گیرد که به نسبت غلظت کمتری دارند و با سوزن قابل تخلیه هستند. اگر فرد از تزریق ژل در لب رضایت کافی را نداشته باشد از طریق تخلیه ژل با سوزن می تواند ژل را تخلیه کند و یا در صورتی که کیست هایی ایجاد شده باشد از این طریق قابل تخلیه هستند.

تخلیه ژل پاژ با سونوگرافی

استفاده از روش تخلیه ژل پاژ با سونوگرافی برای تخلیه ژل هایی که به نسبت سفت و غلیظ تر هستند مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش با ایجاد برش بر روی پوست ژل تخلیه می شود. اما پزشک برای بررسی اینکه آیا برای تخلیه ژل نیاز به ایجاد برش بر روی پوست می باشد یا می توان از راه دهان ژل را تخلیه کرد سونوگرافی انجام داده و طبق بررسی نتیجه روش تخلیه ژل و عمق توده تشخیص داده می شود.

بیشتر خوانید>> بهترین مرکز تصویربرداری در ولنجک

تخلیه ژل پاژ با آنزیم

به دلیل سازگاری زیاد آنزیم هیالورونیک اسید با بدن برای تخلیه ژل پاژ از این آنزیم استفاده می شود. به نسبت بقیه روش های تخلیه ژل که گفتیم تخلیه ژل پاژ با آنزیم دارای عوارض کمتری می باشد تنها ممکن است احساس تورم، قرمزی و التهاب داشته باشید.

تخلیه ژل با جراحی

روش تخلیه ژل با جراحی در مواردی که ژل تزریق شده از نوع سیلیکونی و با دوام باشد استفاده از این روش توصیه می شود. برای تخلیه ژل سیلیکونی برش هایی در سطح پوست ایجاد می شود و ژل تخلیه خواهد شد. برای انجام تخلیه ژل با جراحی حتما از بی حسی استفاده خواهد شد.

در چه مواقعی باید تخلیه ژل پاژ انجام داد؟

در برخی موارد فرد امکان دارد بعد از تزریق ژل احساس پشیمانی داشته باشد و دوست داشته باشد که چهره اش به حالت قبلی بازگردد. در این مواقع با توجه به نوع ژل روش تخلیه ژل پاژ توسط پزشک تعیین می شود. در صورتی که فرد دلایلی از جمله موارد زیر را داشته باشد تخلیه ژل توسط پزشک متخصص انجام خواهد شد:

  • پشیمانی بعد از تزریق ژل
  • بروز حساست بعد از تزریق ژل
  • عدم تقارن با تزریق ژل
  • ایجاد کیست، توده و فرورفتگی
  • اثر تیندال
  • ایجاد عفونت
تخلیه ژل

اقدامات قبل از تخلیه ژل پاژ

  • حتما پیش از اقدام به تخلیه ژل پاژ تست عدم آلرژی بع فیلر را انجام دهید
  • 5 روز قبل از انجام تخلیه زل پاژ از مصرف داروهای آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین ها و … پرهیز کنید
  • در صورت وجود عفونت یا آکنه در محل تزریق، از تزریق زل خودداری کنید
  • با صورت بدون آرایش و شسته شده در کلینیک حاضر شوید

مراقبت های بعد از تخلیه ژل پاژ

تخلیه ژل پاژ عموما دوره نقاهت و بهبودی طولانی ندارد. اما مراقبت هایی بعد از تخلیه ژل باید رعایت شود. در صورتی که با رعایت مراقبت های زیر بهبودی حاصل نشد فورا با پزشک مشورت کنید.

  • برای رفع التهابات از کمپرس یخ استفاده کنید
  • تا 24 ساعت بعد از لوازم آرایشی استفاده نکنید
  • تا 2 روز بعد آسپرین مصرف نکنید
  • به مدت 2 هفته از فعالیت ورزشی شدید، حمام آفتاب، سولاریوم و … خودداری کنید
  • از مصرف نوشیدنی های الکی دوری کنید

بیشتر خوانید>> بهترین رادیولوژیست در تهران

مزایا و عوارض تخلیه ژل پاژ

همانگونه که تزریق ژل به نواحی مختلف بدن دارای مزیت ها و عوارضی می باشد از طرفی تخلیه ژل پاژ نیز می تواند مزیت ها و عوارضی را شامل شود. از جمله مزایای تخلیه ژل پاژ برگشت فرم صورت به حالت قبلی و طبیعی خود می باشد که می تواند برای بیمار مطلوب باشد. اما از جمله عوارض تخلیه ژل پاژ می توان به التهاب، کبودی، تورم، قرمزی و احساس درد شدید در ناحیه تزریق شده را نام برد. جهت مشاوره انلاین با دکتر نوید توفیقی راد متخصص سونوگرافی و رادیولوژی در تهران از طریق سامانه ماوراطب اقدام کنید.

سوالات متداول تخلیه ژل پاژ

دکتر نوید توفیقی راد

دکتر نوید توفیقی راد متخصص رادیولوژی و سونوگرافی دارای بورد تخصصی رادیولوژی-اینترونشن هستند و از دانشگاه UCSD امریکا، فلوشیپ فوق تخصصی نورورادیولوژی دارند. از خدمات ایشان می توان به رادیولوژی، انواع سونوگرافی،آنژیوگرافی، ماموگرافی، درمان تومورهای کبدی، درمان فیبروم رحم و سایز حوزه های مرتبط اشاره کرد. همچنین ایشان با تکیه بر جدید ترین تکنیک ها بهترین روش های درمانی را برای درمان واریس به کار می برند.
مقالات مرتبط
تفاوت سونوگرافی و ماموگرافی

تفاوت سونوگرافی و ماموگرافی

تفاوت سونوگرافی و ماموگرافی در روش تصویربرداری  است که به صورت مجزا اما تکمیلی هستند که در معاینه سینه به کار می روند. ماموگرافی با استفاده از اشعه ایکس با...

تفاوت رادیولوژی و رادیوگرافی در چیست؟

تفاوت رادیولوژی و رادیوگرافی در چیست؟

تفاوت رادیولوژی و رادیوگرافی در نقش آنها در حوزه تصویربرداری پزشکی نهفته است. رادیوگرافی عمدتا شامل گرفتن تصاویر پزشکی، به طور معمول با استفاده از تکنولوژی...

سونوگرافی داپلر رحم چیست؟

سونوگرافی داپلر رحم چیست؟

سونوگرافی داپلر رحم یک تکنیک تصویربرداری پیشرفته است که برای ارزیابی جریان خون در رحم استفاده می‌شود. در این روش، از امواج صوتی با فرکانس بالا برای تولید...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 9 =